lördag 20 juni 2015

Vi är ett



Vi är ett

Jag är du och du är jag
Tillsammans är vi universum
Tillsammans är vi kärlek
Förkroppsligad för att kunna återleva oss själva
I denna form av liv

Jag är stjärnorna du ser på himlen

Jag är jorden du odlar din mat i
Jag är djuret du tar liv ifrån
Jag är trädet som ger dig skugga

Jag är du och du är jag

Du är vattnet jag dricker
Du är regnet som ger näring åt blommorna jag ser en sommarmorgon
Du är myrorna som går under mina skor
Du är elefanten som hålls fängslad på cirkusen
Du är friheten jag ser över vidderna

Du och jag är hon och hon är vi

Vi är Hon som ber om mat på gatan
Vi är Hon som förlöser ditt barn och tvättar det nyfödda
Vi är Hon som du matar på äldreboendet
Vi är Hon som räddar de vilda lejonen

Jag är du och du är jag och vi är hon

Tillsammans kallar vi oss kärleken
Tillsammans är vi ett


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar