söndag 21 juni 2015

Utan henne här



Utan henne här

Hjärta, slå sina slag under min hud
Skrik på mig att jag inte ska blunda för henne
Inte den här gången
Och inte nu
Påminn mig om att jag har kvar ett
Far Väl
Kom, säg
Att om jag inte släpper henne nu så kan jag aldrig resa till min andra plats
Till mitt andra liv
I mitt parallella universum

Hud, flamma dig röd nu
Ansträng dig tills jag måste stanna upp
Och se vad hon gör i mig
Hon, som lever i mitt inre rum
Hon, som jag förnekade
För att leva vidare i livet de gav mig
Hon, som har kommit tillbaka
För att gå

Hjärta, slå dina slag hårda nu
För Hur ska hon kunna gå utan ett löfte om att det kommer bli bra sen
Utan henne här
Mitt livsverktyg
Mitt vapen mot världen
Min bästa vän

Barnet som jag en gång var


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar