söndag 21 juni 2015

Med dig i mig

Den här texten skrev jag när jag tog avsked av det osäkra barnet i mig. Det var under en promenad och jag såg så tydligt länken mellan min varelse och Moder Jord.


Med dig i mig

Livet är här
Och nu
Jag ser dig och då lever jag eftersom du är här.
Nu
Jag ser dig och jag återskapas i spegelbilden av mig
I dig
Nu
Jag lever nu
Med dig i mig

Så andas en gång eller två och jag andas dina andetag med dig och när våra andetag blandas så blir vi återigen

Ett enda andetag
Och det andetaget är i luften mellan oss
Mitt hjärta bultar
För jag ser
Dig
Bilden av dig speglas i daggen

Som balanserar på toppen av grässtråna bredvid mina fotsteg och det 
räcker

För glansen i daggens bubbla låter mig få njuta av att vi är en del av samma jord
Och vi kommer alltid vara ett
I andetagen som delar plats i luften


Och på grässtråets glansiga yta


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar