lördag 20 juni 2015

Mitt andetag


Mitt andetag 

På samma sätt 
som du vibrerar fram min väg
I mitten av min kropp
Lyser du i mina ögon


På samma sätt
Som andra kan se sin sanning 
Genom mig
Är det din luft som kommer 
När jag andas mitt andetag


På samma sätt så finns du
I mina händer 
Och viskar fram trösten 
Till det sköra i den jag berör 
Med min smekning


Jag darrar när jag missar dig
Vet du det?
Jag gråter när jag tror att jag gått vilse 
Och jag stakar mig på orden 
När jag inte kan känna din närhet

Och ändå säger något mig 
Att du är här.

Rösten i den som talar till mig
Mjukheten i handen som berör min hud
Ögonen som möter min blick

Jag andas ut 
Och
I luften jag tar in 
Hittar jag dig igen.


Tack Universum
För att du aldrig låter mig gå förlorad





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar